Al Jazeera

Al Jazeera (Arabic: الجزيرة‎ al-ǧazīrah, literally "The Island", abbreviating "The Peninsula"; also Aljazeera or JSC ) is an independent broadcaster owned by the state of Qatar through the Qatar Media Corporation and headquartered in Doha, Qatar. Initially launched as an Arabic news and current affairs satellite TV channel, Al Jazeera has since expanded into a network with several outlets, including the Internet and specialty TV channels in multiple languages. Al Jazeera is accessible in several world regions.

The original Al Jazeera channel's willingness to broadcast dissenting views, for example on call-in shows, created controversies in the Arab States of the Persian Gulf. The station gained worldwide attention following the outbreak of war in Afghanistan, when it was the only channel to cover the war live, from its office there.

In the 2000s, the network was praised by the Index on Censorship for circumventing censorship and contributing to the free exchange of information in the Arab world, and by the Webby Awards, who nominated it as one of the five best news web sites, along with BBC News, National Geographic and The Smoking Gun. It was also voted by brandchannel.com readers as the fifth most influential global brand behind Apple, Google, Ikea and Starbucks. In 2011 Salon.com noted Al Jazeera's coverage of the 2011 Egyptian protests as superior to that of the American news media, while U.S. Secretary of State Hillary Rodham Clinton also opined that the network's news coverage was more informative, and less opinion-driven than American journalism.

Read more about Al JazeeraEtymology, Organization, Reach, Editorial Independence, Criticism and Controversy, Documentaries, Awards and Accolades, Competitors, Network

Other articles related to "al jazeera, al":

Samir Kuntar - Reception in Lebanon
... On July 19, 2008, Al Jazeera TV broadcast a program from Lebanon that covered the "welcome-home" festivities for Samir Kuntar ... In the program, the head of Al Jazeera's Beirut office, Ghassan bin Jiddo, lavished praise on Kuntar by calling him a "pan-Arab hero" and organized a birthday party for him ... later an official letter was issued by Al Jazeera's director general, Khanfar Wadah, in which he admitted that the program violated the station's Code of Ethics and ...
List Of News Channels - Public News Channels
... Turkish 3/24 Spain Catalan ABC News 24 Australia English Al Jazeera Qatar Arabic Al Jazeera Balkans Bosnia and Herzegovina Croatian Al Jazeera English Qatar English BHRT 24 Bosnia and Herzegovina Bosnian ... Portuguese RTS Vesti Serbia Serbian RT Russia English Rusiya Al-Yaum Russia Arabic Russia 24 Russia Russian SABC News International South Africa English teleSUR Latin America Spanish TV 2 ...
network" class="article_title_2">Al Jazeera - Network
... Al Jazeera operates a number of specialty channels besides its original flagship news channel ... As of early 2007, the Al Jazeera network's TV channels include Launched in Website Al Jazeera the original international Arabic-language 24h news channel 1 November 1996 aljazeera.net/channel Al Jazeera ... Al Jazeera Live) a live politics and public interest channel (similar to C-SPAN, Houses of the Oireachtas Channel or BBC Parliament), which broadcasts conferences in real time without editing or ...
List Of Al Jazeera Presenters
... The following are presenters on Al Jazeera, a television network and channel ... includes presenters on sister stations including Al Jazeera English ... reliably sourced entries Nima Abu-Wardeh Laila Al Shaikhli Jasim Al-Azzawi Tayseer Allouni Tareq Ayyoub Jihad Ballout Stephen Cole Ghida Fakhry Yosri Fouda David Frost Steve Gaisford Imran Garda Steff Gaulter ...
Astro Awani - History
... During that time, it carried programming from Al Jazeera (broadcast in Arabic with live Malaysian translation interpretation on its dual-language button), BBC World, CCTV-9, Eurosport News ... were since available separately, except when Astro News changes Al Jazeera into Al Jazeera English in its launch in 2006, which was also later became a separate channel, and DW-TV later takes a full-time slot until ...